OPĆE INFORMACIJE | |
Nositelj predmeta | dr. sc. Jagoda Večerina Tomaić, viša predavačica |
Naziv predmeta | Španjolski jezik za akademske potrebe 3 |
Suradnici | Matijević Ana, predavač |
Studijski program | preddiplomski / diplomski |
Status predmeta | obvezni / izborni |
Bodovna vrijednost (ECTS) | 2 ECTS |
Način izvođenja nastave | 30V + e-učenje |
OPIS PREDMETA | |
Ciljevi predmeta | Razvijanje i usvajanje osnova španjolskog jezika i gramatike. Razvijanje vještina pisanja i čitanja teksta na stranom jeziku te početno svladavanje vještine izražavanja na stranom jeziku. Usvajanje osnovnog vokabulara, kao i najjednostavnijeg vokabulara jezika za akademske potrebe. |
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi | Usvajanje osnovnih jezičnih i gramatičkih struktura, vokabulara i čitanja u svrhu razumijevanja općenitog značenja teksta. Primjena usvojenih jezičnih struktura i vokabulara kroz početno pisanje i komunikaciju temeljenu na svakodnevnim situacijama iz područja načina života u Španjolskoj, njezine kulture i civilizacije. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Predstavljanje. Općenito o španjolskom jeziku i jeziku struke. Španjolska abeceda. Pravila čitanja. Upute za upotrebu rječnika, vrste rječnika, objašnjenje rječničkih simbola i pojmova, popis kratica. Upoznavanje sa obvezatnom i izbornom literaturom. 2. nastavna jedinica: Osnovni pojmovi vezani uz izgovor i pravopis. Opće napomene o pravopisu. Vrste naglasaka. Bilježenje naglasaka i rečeničnih znakova. 3. nastavna jedinica: Ponavljanje pravila čitanja, pisanja i naglašavanja riječi. Provjera na tekstu. Tekst i lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Rod, određeni i neodređeni član, pomoćni glagoli, usvajanje osnovnog vokabulara, zadaci i vježbe. Upute za pripremu pisanja prve domaće zadaće. 4. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenice i pridjevi, množina imenica i pridjeva, glavni brojevi, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. Prvi diktat. 5. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenična deklinacija, padežni prijedlozi. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera stečenog znanja vokabulara; vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Pokušaj prve međusobne komunikacije-improviziranje dijaloga. 6. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. 7. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta nekih nepravilnih glagola prve konjugacije. Provjera stečenog znanja i vokabulara kroz organiziranje komunikacije na stranom jeziku u obliku dijaloga između studenata podijeljenih u grupe. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. 8. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta. Dodatni tekst kao vježba za stjecanjem novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Kontrolna zadaća u obliku mini testa sa zaokruživanjem točnog odgovora. 9. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Konjugacija povratnih glagola u indikativu prezenta, stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara kroz gramatičke vježbe i zadatke. Navođenje studenata na dijalog na temu svakodnevnih situacija dosad obrađenih u ponuđenim lekcijama. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. 10. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Perfekt i particip prošlih glagola triju konjugacija, perfekt povratnih glagola. Detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji. Usvajanje novog vokabulara iz neke od svakodnevnih situacija te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. 11. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Diktat. Prezentacija 12. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Konjunktiv prezenta-nepravilni glagoli. Vježbe i zadaci radi usvajanja nove gramatičke jedinice i utvrđivanje novog vokabulara. Diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Kontrolna zadaća u obliku mini testa s nadopunom ili dodavanjem riječi koje nedostaju. Prezentacija. 13. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća usvojena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja kroz novi tekst. Poticanje studenata na međusobni dijalog i diskusiju. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Sve se isključivo odvija na španjolskom jeziku. Prezentacija. 14. nastavna jedinica: Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Diktat. Prezentacija. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica kroz pismene vježbe u svrhu pripreme za završni kolokvij na kraju zimskoga semestra. |
Vrste izvođenja nastave: | vježbe |
Obveze studenata | Aktivno sudjelovanje na nastavi te redovito pohađanje vježbi. Redovito pisanje zadanih vježbi. Provjera stečenog znanja kolokvijem na kraju prvog semestra. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | 1. V. Mindoljević: El Flechazo 2, Školska knjiga, Zagreb, 2012; 2. Stručna literatura prema izboru voditeljice kolegija. 3. Obrada članaka, vezanih uz studijsku grupu svakog studenta. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa) | 11. Etapas 3, Edinumen, Madrid, 2012. 2. dr. V. Vinja: Gramatika španjolskog jezika, Školska knjiga, Zagreb, 2010; 3. Vježbe i materijali s Interneta. |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija | |