Izvedbeni plan nastave za akademsku godinu 2020. / 2021.
Preddiplomski i diplomski studij
Engleski jezik struke za sociologe 1 | |
---|---|
Naziv | Engleski jezik struke za sociologe 1 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | mr. sc. Vivijana Radman, viša predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Nema |
Cilj | Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Obrada nastavne jedinice, vježbanje novostečenih znanja kroz praktičan rad na tekstu, studentsko izlaganje na stručnu temu, analiza izlaganja, rasprava o temi, e-učenje. |
Metode ocjenjivanja | Redovno praćenje studenta kroz sudjelovanje u nastavi, pisanje domaćih zadaća te polaganje kolokvija (pismeno) na kraju semestra. |
Ishodi učenja | 1. Koristiti tehnike čitanja stručne literature na engleskom jeziku. 2. Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog teksta, od organizacije cjeline teksta oko topics do organizacije paragrafa oko topic sentence. 3. Prepoznati i koristiti tipove rečenica uobičajenih u akademskom diskursu. 4. Koristiti vokabular akademskog engleskog jezika. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Uvodno predavanje. Upoznavanje sa ciljevima i sadržajem kolegija te načinom rada. (General English vs. English for Specific Purposes.) Tekst kao značenjska cjelina. Stručni tekst kao sredstvo komunikacije stručne informacije. Suradnja jezičnih i stručnih znanja u proizvodnji značenja. 2. nastavna jedinica: Oral presentation, tj. usmeno izlaganje na stručne teme. Odabir teme (predznanje, interes, publika). Pretraživanje stručne literature (min. pet izvora) kao način usvajanja jezičnih i stručnih znanja, izraza i sadržaja. Razvrstavanje informacija na essential i supporting. Organizacija informacija (npr. kronološki) u suvislu cjelinu. Isticanje ključnih riječi. Razlike između pisanog i govorenog teksta (strateško ponavljanje ključnih ideja, preglednost strukture.) Navođenje stručne literature. 3. nastavna jedinica: Topic-main idea. Organizacija informacija u stručnom tekstu. Organizacija na razini cjeline teksta u međusobno povezane paragrafe organizirane oko TOPICS. Organizacija na razini paragrafa: najava osnovne ideje paragrafa u topic sentence. Strukturiranje paragrafa: razrada ideje izražene u topic sentence. Ključne riječi. Rad na konkretnim tekstovima, prepoznavanje teme paragrafa i pronalaženje rečenica koje najbolje sažimaju osnovnu misao paragrafa. 4. nastavna jedinica: Cohesion. Načini međusobnog povezivanja značenjskih elemenata teksta (rečenica, paragrafa itd.) u suvislu cjelinu teksta. Cohesive devices kao riječi i strukture koje povezuju ideje sadržane u tekstu te kao riječi koje upućuju na prirodu odnosa među idejama. Podjela na: lexical cohesion, reference, ellipsis, connectors.Lexical cohesion kao repetition of words, parallelism, practical repetition, synonymy or paraphrase, collocation. Rad na tekstu, pronalaženje primjera za različite oblike lexicical cohesion. 5. nastavna jedinica: Reference. Uočavanje svojstva pokaznih i osobnih zamjenica (ali i drugih vrsta riječi) da upućuju na dio teksta (riječ, frazu, ideju ) i tako uspostavljaju značenjske veze među elementima teksta. Anaphoric i cataphoric reference. Pronalaženje primjera u stručnim tekstovima. Ellipsis. Ekonomija rečenice, zalihost kao prepreka razumijevanju. Rad na tekstu, iščitavanje značenja koja nisu izrijekom iskazana. 6. nastavna jedinica: Connectors. Riječi koje najavljuju prirodu odnosa među idejama (iskazanim kao clauses, sentences, paragraphs). Upoznavanje s connectors koji upućuju na odnose: cause and consequence, addition, contrast, changing viewpoint, exemplification, sequence of events, itd. Rad na tekstu: prepoznavanje odnosa među idejama u konkretnom stručnom tekstu, uočavanje connectors koji uspostavljaju taj odnos 7. nastavna jedinica: Coherence: logično nizanje rečenica (i drugih značenjskih cjelina) u tekstu. Veza rečenice s rečenicom koja joj prethodi i s onom koja za njom slijedi. Rad na tekstu: prepoznavanje strategija uspostavljanja rečeničnih veza (cohesive devices, rethorical organisation). Unity. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 8. nastavna jedinica: Word recognition in comprehensive reading. Razumijevanje značenja riječi na temelju konteksta (rečenice, teksta, jezika, kuture). Veze engleskog jezika s drugim jezicima, utjecaj grčkog, latinskog i francuskog na engleski jezik, utjecaj klasičnih jezika na druge europske jezike, uključujući hrvatski. Internacionalizmi. Oslanjanje na razna znanja (znanje jezika, struke, ali i životno iskustvo) pri otkrivanju značenja riječi. Razumijevanje i usvajanje značenja riječi iz konteksta vs. služenje rječnikom. Vrste rječnika. 9. nastavna jedinica: Word recognition, konotativna i denotativna značenja riječi. Pozitivne i negativne konotacije. Rad na tekstu. Inference. "Čitanje među recima", razumijevanje informacije koja nije izrijekom izrečena, već je implicirana. Važnost implikacija za ukupno značenje teksta. Rad na tekstu. 10. nastavna jedinica: Figures of speech. Rad na tekstu. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 11. nastavna jedinica: Tipovi rečenica uobičajenih u akademskom diskursu: definition, classification, explanation, exemplification, description. Organizacija informacija na razini rečenice. Prepoznavanje tipova rečenica u stručnom tekstu. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 12. nastavna jedinica: Levels of generality. Organizacija informacija prema levels of generality: general statements supported by specific statements. Facts & opinions, razlikovanje iskazivanja činjenica od izražavanja mišljenja. Rad na tekstu. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 13. nastavna jedinica: Predictability vs. informativity. Distribucija informacija u tekstu. Poznata/stara informacija kao podloga uvođenju nove informacije. Predviđanje smjera razvoja teksta. Neočekivano vs. očekivano. Rad na tekstu. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 14. nastavna jedinica: Expository vs. argumentative texts. Tekstovi koji predstavljaju prihvaćena, znanja (org. u definicije, klasifikacije, objašnjenja, opise itd.) i tekstovi koji zastupaju određeno mišljenje, te donose argumente kojim ga potkrepljuju. Primjeri za obje vrste teksta. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 15. nastavna jedinica: Previewing. Informiranje o tekstu i prije samog čitanja; titles, introduction, copyright, footnotes, illustrations, tables, graphs, organisation of paragraphs, the table of contents, chapter headings, section headings, publisher. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost ) Rasprava o temi. |
Obvezna literatura | 1. Gordana Mikulić; Alka Krvavac: English for the Arts and Humanities Školska knjiga , Zagreb, 1992. 2. R. R. Jordan Academic Writing Course Collins, London i Glasgow, 1980. 3. Linda London Blanton; Linda Lee: Writing Workshop? Promoting College Success Heinle & Heinle Publishers, 1998. 4. Stručna literatura prema preporuci voditelja studija. 4. Edward de Chazal & Sam McCarter: A course in English for Academic Purposes, Oxford University Press, 2012 |
Izborna literatura | 1. R. R. Jordan: Academic Writing Course, Collins, London i Glasgow, 1980 2. Linda London Blanton; Linda Lee: Writing Workshop – Promoting College Success, Heinle & Heinle Publishers, 1998 3. Edgar F. Borgatta; Rhonda J. V. Montgomery: Encyclopedia of Sociology, McMillan Reference USA, New York, 2000 |
Engleski jezik struke za sociologe 2 | |
---|---|
Naziv | Engleski jezik struke za sociologe 2 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | mr. sc. Vivijana Radman, viša predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Engleski jezik struke za sociologe 1 |
Cilj | Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine pisanja eseja, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Obrada nastavne jedinice, vježbanje novostečenih znanja kroz praktičan rad na tekstu, studentsko izlaganje na stručnu temu, analiza izlaganja, rasprava o temi, e-učenje (Omega) |
Metode ocjenjivanja | Redovno praćenje studenta kroz sudjelovanje na nastavi, pisanje domaćih zadaća, pisanje završnog eseja te polaganje usmenog ispita na kraju semestra ili održavanje usmenog izlaganja. |
Ishodi učenja | 1. Argumentirano raspravljati o stručnim temama na engleskom jeziku 2. Održati izlaganje na stručnu temu 3. Napisati sažetak stručnog teksta / rada na engleskom jeziku. 4. Skicirati i napisati esej na stručnu temu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. Abstract/Summary writing; Writing as an activity to organize and extract information of a given text – some characteristics of summary writing. Povezivanje tehnika čitanja i tehnika pisanja, suradnja stručnih i jezičnih znanja. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 2. Procedure in abstract/summary writing; logičko razumijevanje teksta, razlikovanje essential od non-essential information, svođenje informacije na najmanji mogući volumen (ekonomičnost izraza), organizacija informacija u suvislu cjelinu, uporaba jezičnih sredstava. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 3. Philosophy and the Sciences. Detaljna analiza teksta; razumijevanje ideja, analiza načina organizacije informacija na globalnoj razini teksta te nas razini paragrafa. Svođenje osnovne ideje svakog od paragrafa teksta na jednu summarizing sentence. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 4. Philosophy and the Sciences. Povezivanje pojedinačnih rečenica u suvislu cjelinu sažetka. Uređivanje rečenica do maksimalne jezgrovitosti. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 5. History of Art. Detaljna analiza teksta; razumijevanje ideja, analiza načina organizacije informacija na globalnoj razini teksta te razini paragrafa. Svođenje osnovne ideje svakog od paragrafa teksta na jednu summarizing sentence. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 6. History of Art. Povezivanje pojedinačnih rečenica u suvislu cjelinu sažetka. Editing of the summarizing sentences. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 7. History of Science: Detaljna analiza teksta; razumijevanje ideja, analiza načina organizacije informacija na globalnoj razini teksta te razini paragrafa. Svođenje osnovne ideje svakog od paragrafa teksta na jednu summarizing sentence. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 8. History of Science. Povezivanje pojedinačnih rečenica u suvislu cjelinu sažetka. Editing of the summarizing sentences. Analiza različitih sažetaka istog teksta.Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 9. Essay writing: definicija eseja, struktura eseja, tipovi eseja; explanation essay, argument essay, discussion essay, exposition essay. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 10. Explanation essay: overall structure of an explanation essay; paragraph structure. Analiza eseja tog tipa. Essay plan. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 11. Argument essay: structure of an argument essay, paragraph structure. Analiza izvornog eseja tog tipa. Essay plan. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 12. Discussion essay: structure of a discussion essay; paragraph structure. Analiza izvornog eseja tog tipa. Essay plan. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 13. Exposition essay: structure of an exposition essay; paragraph structure. Analiza izvornog eseja tog tipa. Essay planUsmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi. 14. Priprema za pisanje završnog eseja, odabir stručnih tema. 15. Pisanje završnog eseja. |
Obvezna literatura | 1. Gordana Mikulić; Alka Krvavac: English for the Arts and Humanities, Školska knjiga, Zagreb, 1992 2. Edward de Chazal & Sam McCarter: A course in English for Academic Purposes, Oxford University Press, 2012 |
Izborna literatura | 1. R. R. Jordan: Academic Writing Course, Collins, London i Glasgow, 1980 2. Linda London BlLanton; Linda Lee: Writing Workshop – Promoting College Success, Heinle & Heinle Publishers, 1998 3. Edgar F. Borgatta; Rhonda J. V. Montgomery: Encyclopedia of Sociology, McMillan Reference USA, New York, 2000 |