Metodika nastave filozofije
Naziv predmeta: Metodika nastave filozofije
ECTS: 4 +3 +3 boda
Status: obvezatni za nastavnički smjer
Oblici nastave: predavanje, seminari, vježbe,
Trajanje: predavanje: 1 semestar (9. semestar diplomskog studija filozofije u nastavničkom smjeru s po 2 sata); seminari – Metodika nastave filozofije I i II ( 9. i 10. semestar, s po 2 sata); vježbe -Nastavna praksa filozofije I i II (9 i 10 semestra s po 2 sata hospitacija u školama, rada s mentorom i samostalnim izvođenjem nastavnih jedinica).
Jezik: hrvatski
Sadržaj predmeta: Predmet istražuje, poučava i uvježbava temeljne znanstvene metode i umijećima nastavnog komuniciranja u izvođenju nastave filozofije, etike i logike. Studenti razmatraju teorijska, metodička i izvedbena pitanja u i o nastavi filozofije, koja uključuju analizu ciljeva i zadataka nastave filozofije, primjenu primjerenih metoda uvođenja u filozofsko mišljenje, raščlambu nastavnih programa i udžbenika, planiranje, pripremu i izvedbu nastavnih sati filozofije, stilove poučavanja i motiviranja učenika, ocjenjivanje učeničkog napretka, prosudbu o vlastitom nastavnom radu.
Cilj nastavnog predmeta odnosno razvijanje općih i posebnih kompetencija: Upoznati studente s temeljnim metodičkim aspektima izvođenja nastave filozofije, etike i logike, te kroz teorijski rad, seminarsku nastavu i školske vježbaonice pridonijeti stjecanju umijeća i znanja primjerenih nastavničkoj kompetenciji.
Uvjeti upisa: završen preddiplomski studij filozofije (8. semestar)
Načini provjere znanja i vještina: Stečena znanja i vještine studenata provjeravaju se kroz samostalna izvođenja nastavnih sati u školskim vježbaonicama, zatim kroz pisane metodičke i stručne raščlambe vlastitih javnih nastupa i nastupa kolegica/ga; kroz metodičke i stručne analize zadanih dijelova udžbenika , te naposljetku putem usmenog ispita.
Način polaganja ispita: Usmeni ispit sastoji se od tri dijela: analize samostalnih javnih predavanja studenata; analize metodičke obrade prethodno zadanih dijelova udžbenika, te razgovor o literaturi
Način praćenja kvalitete izvedbe predmeta: konzultacije i sveučilišna anketa
Nositelj predmeta: dr. sc. Raul Raunić, doc.
Popis literature:
I. Obvezna (ispitna) literatura:
- Marinković, Josip.(2008) Metodika nastave filozofije (Zagreb: ŠN. ).
- Kalin, Boris., (2003) Povijest filozofije – priručnik za nastavnike (Zagreb: Školska knjiga).
- Kalin., Boris., (2003) Priručnik za nastav. uz udžbenik Logika G.Petrovića(Zgb:Element).
- Kalin, Boris. (1982) Logika i oblikovanje kritičkog mišljenja (Zagreb:Školska knjiga).
- Kyriacou, Chris. (2001) Temeljna nastavna umijeća (Zagreb: Educa).
- Marinković, Josip.(1990) Filozofija kao nastava (Zagreb:HFD).
- Verificirani udžbenici iz filozofije, logike i etike
II. Dopunska (preporučena) literatura:
- Kalin, Boris. (1986) Izvorni tekst u nastavi filozofije, Institut za pedagoška istraž., Zgb.
- Marinković, Josip. (1987) Ogledi iz filozofije odgoja (Zagreb: Školske novine)
- Savater, Fernando. (1998) Etika za Amadora (Zagreb: Educa)
- Jensen, Eric., (2003) Super-nastava: nastavne strategije za kvalitetnu školu i uspješno učenje (Zagreb: Educa)
- Bruner, Jerome. (2000) Kultura obrazovanja (Zagreb: Educa)
- Banner J. and Cannon H. ( 1977) The Elements of Teaching (New Haven: Yale U.P.)
- Matthews, Gareth. (1980) Philosophy and the Young Child (Cambridge, MA: HUP)Reed, Bergemann, Olson (1998) In the Classroom: An Introduction to Education (Boston:McGraw)
- Brooke N. Moore/ Parker Richard (2007) Critical thinking (New York: McGraw-Hill)
- Carey S. Stephen (2000) The Uses and Abuses of Argument (London: Mayfield Publishing Com)
- Bain, Ken (2004) What the Best College Teachers Do, (Cambridge, Massachusetts, HUP)
- The Art and Craft of Teaching (1984) ed. Gullette M. M. (Cambridge, Mass. HUP)
- Marinković, Josip (2008) Učiteljstvo kao poziv, Zagreb: Kruzak.
- Časopis „Metodički ogledi“, HFD, Zagreb.
- Časopis „Logika“ stručno-metodički časopis za profesore i učenike, HFD Zagreb