Opis kolegija: Autonomno učenje i nastava njemačkog kao stranog jezika |
Naziv kolegija: Autonomno učenje i nastava njemačkog kao stranog jezika Izvođač/ica: dr. sc. Marija Lütze-Miculinić, izv. prof. ECTS bodovi: 3 Jezik: njemački Trajanje: 1 semestar Status: izborni Oblik nastave: 2 sata seminara tjedno Uvjeti upisa: upisan 7. semestar Ciljevi: Upoznati studente s didaktičkim principima autonomnog učenja i strategijama koje omogućuju samostalnost u cjeloživotnom učenju jezika. Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegij pruža uvid u strategije učenja i postupke za poticanje učeničke autonomnosti, te osposobljava studente za kvalitetnije podučavanje njemačkog jezika. Korištene metode: Izlaganja, analize primjera, prezentacije, diskusije, simulacije slučaja, praktične vježbe. Sadržaj: 1. Uvod u kolegij. Orijentiranost nastave učenicima; 2. Koncepcija autonomnog učenja (interaktivni oblici rada u nastavi stranih jezika, poticanje komunikacije, učeničkog samorada, rada u timu i istraživanja); 3. Kognitivne teorije i učenje; 4. Kognitivne i metakognitivne strategije; 5. Stilovi učenja; 6. Komunikacijske strategije; 7. Strategije učenja izgovora, gramatike i vokabulara; 8. Razvijanje receptivnih i produktivnih vještina; 9. Nastavni postupci za razvijanje strategija učenja; 10. Korištenje elektronskih i digitalnih medija; 11. Korištenje autentičnih materijala za učenje njemačkog kao stranog jezika; 12. Priprema, provedba i vrednovanje projekata. 13. und 14. Vježbe. Sinteza i evaluacija.
Literatura: A. Obvezatna: Rampillon, U. (1995): Lernen leichter machen. Deutsch als Fremdsprache. München: Hueber; Rampillon, U. (2000): Aufgabentypologie zum autonomen Lernen. Reihe: Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber; Bimmel, P./ Rampillon, U. (2000): Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin usw.: Langenscheidt. - - B. Dopunska: Sperber, H. (1989): Mnemotechniken im Fremdsprachenerwerb. München: iudicium. Studentske obveze i kontrola uspjeha: usmeni i pismeni zadaci tijekom semestra |