Opis kolegija: Analiza i pripremanje nastave njemačkog kao stranog jezika |
Naziv kolegija: Analiza i pripremanje nastave njemačkog kao stranog jezika Izvođač/ica: dr. sc. Marija Lütze-Miculinić, izv. prof. ECTS bodovi: 2 Jezik: njemački Trajanje: jedan semestar Status: obavezni Uvjeti upisa: upisan diplomski studij Oblik nastave: seminar, 2 sata tjedno Ciljevi: Osposobiti studente, na praktičnim primjerima, samostalno planirati, izvoditi i analizirati nastavu njemačkog kao stranog jezika. Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Seminar se nadovezuje na predavanje Uvod u didaktiku i metodiku podučavanja njemačkog jezika: praktičnim primjerima i samostalnim radom studenata na rješavanju zadataka pri analizi i pripremanju nastave njemačkog jezika, time ih priprema za obavljanje poslova nastavnika njemačkog jezika. Korištene metode: izlaganje, analiza, istraživanje, diskusija, pojedinačni rad, rad u grupi, referati. Sadržaj: Pomoću odabranih primjera učenja njemačkog kao stranog jezika u formalnim kontekstima (nastava u osnovnim i srednjim školama, te u školama stranih jezika) studenti uče ciljano promatrati nastavu s pojedinih aspekata (sadržajni aspekti, aspekti posredovanja, interakcijski aspekti, rezultati nastave) i analizirati je primjenjujući stručne, didaktičke kategorije. Na temelju naučenog sami će planirati izvođenje jedne nastavne cjeline. Posebna će se pažnja posvetiti ranom podučavanju i učenju njemačkog kao stranog jezika, tj. radu s učenicima do 10 godina. Nastavne jedinice: 1-5 Analiza nastave; 6-9 Planiranje nastave; 10-15 Provedba nastave. Literatura: Koeppel, Rolf (2016): Deutsch als Fremdsprache. Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. Hohengehren: Schneider Verlag, 3. überarb. und erweit. Aufl. - Heyd, Gertraude (1990): Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt/M.: Diesterweg. - Weigmann, Jürgen (1992): Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. München: Hueber. - Häussermann/Piepho (1996): Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache. Abriss einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: iudicium. - Storch, Günther (2001): Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. München: Fink, 2. Aufl. - Ziebell, Barbara; Schmidjell, Annegret (2012): Unterrichtsbeobachtung und kollegiale Beratung. Kassel, München: Langenscheidt. Studentske obveze i kontrola uspjeha: usmeni i pismeni zadaci tijekom semestra. |