Odsjek za germanistiku Filozofski fakultet Sveuilite u Zagrebu
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Opis kolegija: Seminar iz njemačke književnosti 20. stoljeća 1 B Ispis

Naziv kolegija: Seminar iz njemačke književnosti 20. stoljeća 1 B

Izvođač/ica: dr. sc. Milka Car Prijić, red. prof.

ECTS bodovi: 2

Jezik: njemački

Trajanje: 1 semestar

Status: izborni

Oblik nastave: seminar

Uvjeti upisa: položena Povijest njemačke književnosti 19. stoljeća

Ciljevi: Polaznici upoznaju književnost njemačkog jezičnog izraza između naturalizma i kraja Drugog svjetskog rata na temelju lektire, analize i interpretacije odabranih tekstova te na temelju samostalne pripreme referata i pismenog rada.

Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegij je povezan s predavanjem o istome književnopovijesnom razdoblju.

Korištene metode: Rad na tekstu, vođena diskusija, analiza i interpretacija.

Sadržaj: 1. Dogovor o silabusu i studentskim obvezama; Gerhart Hauptmann: Bahnwärter Thiel 2. Gerhart Hauptmann: Bahnwärter Thiel 3. Arthur Schnitzler: Reigen 4. Arthur Schnitzler: Reigen 5. Stefan George: Gedichte in Auswahl 6. Rainer Maria Rilke: Gedichte in Auswahl. 7. Thomas Mann: Der Tod in Venedig 8. Thomas Mann: Der Tod in Venedig 9. Expressionistische Lyrik (Menschheitsdämmerung, in Auswahl: G. Benn, G. Heym, G. Trakl) 10. Expressionistische Lyrik 11. Franz Kafka: Das Urteil 12. Franz Kafka: Das Urteil 13. Bertolt Brecht: Mutter Courage und ihre Kinder 14. Bertolt Brecht: Mutter Courage und ihre Kinder.

Literatura: 1. Primarna literatura (v. Sadržaj) dostupna je u knjižnici u više primjeraka (od toga jedan rezerviran za rad u čitaonici), te u kopiraonici. – – 2. Sekundarna literatura uz predavanje te sljedeći preporučeni naslovi: Bernhard Asmuth: Aspekte der Lyrik. Mit einer Einführung in die Verslehre. 7. Auflage. Opladen 1984. – Jochen Vogt: Aspekte erzählender Prosa. Eine Einführung in Erzähltechnik und Romantheorie. 9. Auflage. Paderborn 2004. – Bernhard Asmuth: Einführung in die Dramenanalyse. 6. Auflage. Stuttgart 2004.

Studentske obveze i kontrola uspjeha: Studenti su dužni nazočiti seminaru, redovito čitati prema rasporedu rada i sudjelovati u raspravi, pripremiti jedno usmeno izlaganje te predati pismeni rad. Svi navedeni elementi seminarske aktivnosti ulaze u ocjenu polaznika.