Odsjek za germanistiku Filozofski fakultet Sveuilite u Zagrebu
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Opis kolegija: Flamansko i nizozemsko slikarstvo 15., 16. i 17. st. Ispis

Naziv kolegija: Flamansko i nizozemsko slikarstvo u 15., 16. i 17. stoljeću

Izvođač/ica: dr. sc. Sanja Cvetnić, vanjska suradnica

ECTS bodovi: 3

Jezik: hrvatski

Trajanje: jedan semestar

Status: obvezni

Oblik nastave: 2 sata predavanja tjedno

Uvjeti upisa: nema

Ciljevi: Vremenski i prostorni smještaj najvažnijih nizozemskih umjetnika, razumijevanje ikonografskih i stilskih posebnosti, promjena u profilu naručitelja, povijesnoga konteksta i europskoga značenja nizozemskih umjetničkih škola od franko-flamanskih minijaturista oko 1400. godine do kraja XVII. stoljeća.

Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Ključni kolegij za stjecanje znanja o nizozemskim i flamanskim slikarskim školama

Korištene metode: frontalna nastava, power point prezentacije, prateći fotokopirni materijal

Sadržaj: 1. ars nova 2. Jan van Eyck i Rogier van der Weyden 3. naslijeđe ars nova 4. posljednja desetljeća 15. stoljeća 5. naraštaj oko 1500. 6. naraštaj nakon 1500. - obitelj Brueg(h)el 7. kolokvij nizozemskih slikarskih škola 15. i 16. stoljeća 8. Nizozemske slikarske škole - de Gouden Eeuw 9. Frans Hals i Rembrandt 10. Genre slikarstvo 11. Slikarstvo krajolika i marina 12. Slikarstvo arhitekture i mrtva priroda 13. Flamanske slikarske škole 17. stoljeća – Pieter Pauwel Rubens, Anton van Dyck i Jacob Jordaens 14. kolokvij nizozemskih i flamanskih slikarskih škola 17. stoljeća

Literatura: A. Obvezatna: Max J. Friedländer, From Van Eyck to Bruegel. Oxford: Phaidon Press, 1981. [1956.]; Seymour Slive, Dutch Painting 1600–1800. New Haven, London: Yale University Press Pelican History of Art, 1995.; Horst Gerson, Engelbert H. ter Kuile, Art and Architecture in Belgium 1600-1800. Harmondsworth: Penguin, 1960.; Prezentacije s predavanja s reprodukcijama analiziranih djela B. Dopunska: Erwin Panofsky, Early Netherlandish Painting: Its Origins and Character. New York, Hagerstown, San Francisco, London: Harper & Row Publishers, 1971. [1956.]; Bernhard Ridderbos, Anne van Buren i Henk van Veen (ur.), Early Netherlandish Paintings: Rediscovery, Reception and Research. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2005.; Norbert Schneider, Still-Life. Köln: Taschen, 1994.; Paul Taylor, Dutch flower Painting 1600-1720. New Haven, London: Yale University Press, 1995.; Michiel C.C. Kersten, Daniële H.A.C. Lokin, Delftse Meesters, tijdgenoten van Vermeer. Een andere kijk op perspectief, licht en ruimte. Zwolle, Delft: Waanders Uitgevers, Stedelijk Museum Het Prinsenhof, 1996.; Eddy de Jongh, Ger Luijten, Spiegel van Alledag. Nederlandse genreprenten 1550-1700. Amsterdam, Gent: Rijksmuseum, Snoeck-Ducaju&Zoon, 1997.; Renata Gotthardi, Nizozemska i flamanska grafika XVI, XVII i XVIII st. Zagreb: Kabinet grafike, Jugoslavenska akademija znanosti i umjetnosti, 1960.; Renata Gotthardi-Škiljan, Justus van der Nypoort. Grafika i crteži iz Valvasorove zbirke Nadbiskupije zagrebačke. Kabinet grafike, Jugoslavenska akademija znanosti i umjetnosti, 1972.

Studentske obveze i kontrola uspjeha: Redovito pohađanje predavanja. Ispit: pismeni i usmeni: ocjenu sadržava 20 % obvezni seminar analize slikarskoga djela u VIII. tjednu nastave; 40 % obvezni pismeni ispit (kolokvij) u VII. tjednu nastave; za one koji su prošli prethodni 40 % pismeni ispit (kolokvij) u XIV. tjednu nastave; studenti koji ne prođu pismene kolokvije u redovitom roku, polažu pismeni ispit koji obuhvaća 80 % ocjene.