logo

Filozofski fakultet

Sveučilišta u Zagrebu

Informacijski Sustav Visokih Učilišta

ISVU (Informacijski Sustav Visokih Učilišta) je projekt Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa pokrenut početkom 2001. godine u sklopu programa informatizacije visokih učilišta u Republici Hrvatskoj. To je mrežno orijentirani modularni sustav za obradu podataka i komunikaciju različitih služba i odjela unutar visokog učilišta. Uvođenjem ISVU-a veća je mogućnost integriranja informacijskog sustava jedne ustanove (fakulteta, više škole) s informacijskim sustavima drugih ustanova unutar sveučilišta ili veleučilišta. Također, smanjuje se broj administrativnih poslova za studente, nastavnike i osoblje u pomoćnim službama, što utječe na povećanje točnosti i dostupnosti informacija te pomaže donošenju odluka i izradi strategija. Nadalje, usvajanje standarda koji su potrebni za implementaciju ISVU-a imat će pozitivne efekte na kvalitetu i učinkovitost studija.Filozofski fakultet priključio se projektu 2003. godine, a akademske godine 2007/2008. u ISVU je upisana i prva generacija studenata.Nekoliko statističkih podataka iz sustava:

  • 10 jednopredmenih studijskih grupa
  • 32 dvopredmetne studijske grupe
  • 231 kolegij u zimskom semestru, 250 kolegija u ljetnom semestru, od čega 314 izbornih kolegija
  • 94 nastavna programa za akad. godinu 2007/2008
  • 1022 studenta upisana u prvu godinu studija, čiji se podaci u potpunosti vode kroz ISVU

ISVU - studenti

Studenti su, kao korisnici usluga visokih učilišta, u pravilu su skloni novim komunikacijskim i informacijskim tehnologijama, a internet im omogućuje da se u većoj mjeri i na pogodniji način služe uslugama visokog učilišta koje pohađaju te da pribave informacije o različitim drugim visokim učilištima u Hrvatskoj i svijetu.Svi studenti, koji su u akademskoj godini 2007/2008 po prvi puta upisali prvu godinu studija na Filozofskom fakultetu, vode se kroz ISVU. To znači da ti studenti mogu putem Studomata pristupiti podacima o svom studiju (upisane godine, odabrane studijske grupe, upisani kolegiji...) te prijavljivati/odjavljivati ispite, upisati godinu i slično. Podaci o školarinama, za studente koji plaćaju studij, ne vode se kroz ISVU, pa te informacije nije moguće dobiti putem Studomata.Studomat se može koristiti s internet kioska (na Fakultetu) ili putem Interneta, na bilo kojem računalu. Prva prijava na Studomat, upisi godine i ispis potvrda moraju se obaviti putem Studomata na Fakultetu. Sve su ostale mogućnosti dostupne putem interneta, na https://www.isvu.hr/studomat/aplikacija (tzv. webomat). Računalo za pristup toj adresi mora imati omogućeno izvođenje JavaScripta i jedan od preporučenih internet preglednika.

Prijava na Studomat po prvi put

Student se na Studomat prijavljuje pomoću korisničkog imena (kao korisničko ime ovdje se koristi jedinstveni matični broj akademskoga građanina - JMBAG) i lozinke. Prilikom prve prijave za rad na Studomatu, potrebno je izmijeniti dobivenu lozinku. Od tog trenutka, student pristupa Studomatu s novom lozinkom. Ako student zaboravi svoju lozinku, mora se javiti u Studentsku službu radi izdavanja nove. Nakon toga je postupak promjene i korištenja isti.

Osim izmjene lozinke, prilikom prvog pristupanja Studomatu, potrebno je evidentirati neke osobne podatke da bi bilo moguće obaviti upis godine.

Postupak upisa kolegija kroz ISVU (BRUCOŠI!)

Svake godine, prije početka nastave, održava se sastanak Uprave Fakulteta i pročelnikâ odsjekâ sa studentima prve godine studija. Nakon tog sastanka, studenti trebaju preuzeti omotnice s podacima koji su im potrebni za početak studija. Svaki student dobiva podatke za pristup Studomatu, upute za postupak oko upisa kolegija, upute za korištenje studomata, te podatke o svom elektroničkom identitetu.

Prije pristupanja studomatu, student je obvezan provjeriti nastavni program svog studja (objavljen na internet stranicama ISVU), te na matičnom odsjeku pogledati raspored predavanja i raspitati se o dodatnim informacijam o studiju. To je ujedno i prilika da dobije potrebne savjete i preporuke o odabiru izbornih kolegija. Prije pristupanja Studomatu, student mora imati jasnu predodžbu o svom studiju, te popis izbornih kolegija koje želi upisati, ovisno o tome što mu se nudi na studiju i što mu odgovara po rasporedu (tako da izbjegne kolizije). Popis bi trebao sadržavati i eventualne rezervne kolegije, s obzirom da je upis na izborne kolegije ograničen upisnim kvotama. Na kraju, potrebno je detaljno proučiti upute za korištenje Studomata i tako se pripremiti za brz i točan postupak upisa godine kroz ISVU. U slučaju da student, iz bilo kojeg razloga, ne može dovršiti upis kolegija na studomatu (nema što odabrati, treba dodatne informacije i slično), treba završiti rad na Studomatu i pomoć potražiti na matičnom odsjeku. Ovisno o problemu i rješenju problema, na odsjeku će ga uputiti u daljnji postupak.

Važna napomena: student više ne ispisuje rukom kolegije u indeks, već se ti podaci generiraju iz sustava i ispisuju na naljepnice koje se lijepe u indeks. Zato je, nakon početka nastave, potrebno donijeti indeks u Studentsku službu.

Prijava i odjava ispita

Kada student stekne pravo pristupiti ispitu (nakon što odsluša kolegij, ispuni eventualne preduvjete i dobije potpis), može ga prijaviti putem Studomata. Tu dobiva informacije o rasporedu rokova, broju izlazaka na ispit, te do kada može prijaviti i odjaviti ispit. Ispit se putem Studomata mora prijaviti najkasnije 8 dana prije datuma održavanja ispita, a odjaviti najkasnije 2 dan prije tog datuma.

Npr. ako je ispit u ponedjeljak, 25. lipnja, student ga mora prijaviti najkasnije 17. lipnja do 23.59h, a odjaviti ga može najkasnije 23. lipnja do 23.59h.

Upis godine

Nakon unosa obveznih osobnih podataka, nastavlja se postupak upisa godine. Za studijsku grupu koju je student odabrao, ispisuju se obvezni i izborni kolegiji (ako izborni kolegiji postoje u nastavnom programu), te je potrebno odabrati željene kolegije po navedenima pravilima - uz svaku grupu izbornih kolegija stoji pravilo odabira (obično je to broj ECTS bodova koje je potrebno upisati). Postupak se završava odabirom gumba UPIŠI, nakon čega se pojavljuje poruka o uspješnom upisu godine.

Postupak upisa godine po prvi puta, detaljno je opisan u uputama koje studenti dobivaju uz podatke za pristup Studomatu.

Postupak prijave i obrade ispitnog roka u ISVU

Postupak vođenja ispitne evidencije kroz ISVU (od generacije brucoša 2007/2008) nešto je drugačiji u odnosu na dosadašnji.

  • da bi student mogao prijaviti ispit putem Studomata, mora odslušati kolegij, obaviti sve obveze, odnosno steći pravo na potpis
  • prije početka redovitoga ispitnoga roka, a u zadnjem tjednu nastave u semestru, nastavnik je dužan tajnici Odsjeka dostaviti popis studenata koji nemaju pravo na potpis. Tajnica unosi podatke s popisa u ISVU i time sustav studentu, bez stečenog potpisa, onemogućava prijavu ispita iz kolegija. Ako tajnica ne dobije na vrijeme popis studenata koji nisu stekli pravo potpisa, sustav podrazumijeva da svi studenti imaju pravo na potpis, odnosno na prijavu ispita. Kada student naknadno stekne pravo na potpis, potrebno je o tome pismeno ili mailom obavjestiti tajnicu, koja te podatke upisuje u sustav. Na taj način studentu se evidentira pravo na potpis iz kolegija, odnosno stječe pravo na prijavu ispita.
  • studenti prijavljuju/odjavljuju ispit putem Studomata (ISVU modula namijenjenog isključivo studentima) i izravno (online) preko interneta s bilo koje lokacije, u bilo koje vrijeme (prijava - najkasnije 8 dana prije datuma održavanja ispita, odjava - najkasnije 2 dan prije tog datuma)
  • po isteku roka za prijavu i odjavu, ovlaštena tajnica ispisuje Ispitnu listu koju predaje nastavniku - Ispitna lista zamjenjuje prijavnice
  • nastavnik na ispit ne smije primiti studenta koji ispit nije prijavio u roku
  • po završetku ispita, nastavnik u Ispitnu listu upisuje konačnu ocjenu, i to na sljedeći način:
    • 1 - nedovoljan, 2 - dovoljan, 3 - dobar, 4 - vrlo dobar i 5 - izvrstan
    • 0 - student koji na vrijeme ne odjavi prijavljeni ispit, a ispitu ne pristupi, nije zadovoljio na ispitu. Studentu se bilježi pad na ispitu, a nastavnik će u Ispitnu listu upisati 0 (nula)
  • nastavnik u indeks upisuje (samo pozitivnu) ocjenu kao i kod klasičnog prijavljivanja ispita prijavnicom
  • nastavnik je dužan održati ispit i tajnici Odsjeka predati (rukom) ispisanu i potpisom ovjerenu Ispitnu listu s ocjenama, najkasnije 5 dana od datuma ispitnog roka i to za sve studente s Ispitne liste. Za razliku od klasične ispitne evidencije, u ISVU nastavnici više ne mogu dulje od 5 dana odgađati polaganje ispita ili dijela ispita prijavljenim studentima. Naime, dok u Ispitnu listu ne unesu ocjene za sve studente s liste, ispis prijavnica neće biti moguć niti za jednog studenta s liste.
  • tajnica Odsjeka upisuje rezultate ispita s Ispitne liste u ISVU, zaključava ispitni rok, ispisuje (printa) prijavnice i predaje ih nastavniku na provjeru. Nastavnik je dužan provjeriti upisane ocjene, te ako su sve ocjene u redu, potpisati prijavnice.
  • tajnica Odsjeka arhivira ispitne liste, a potpisane prijavnice dostavlja Studentskoj službi za dosje studenta
  • dužnost je nastavnika voditi službenu Evidenciju o održanim ispitima

Upis u višu godinu studija putem ISVU

Upis studenta u višu godinu studija student obavlja putem Studomata, budući da ISVU sadrži sve podatke o studiju i uvjetima upisa. Stoga je osobito važno da nastavnici ne odgađaju ocjenjivanje studenta dulje od 5 dana nakon datuma ispitnog roka.

Naime, student koji je položio ispit i time stekao pravo upisa u višu godinu neće moći ostvariti to pravo dok ispitni rok nije zaključan, odnosno dok u ISVU nisu upisani podaci o uspjehu svih ostalih studenata s Ispitne liste za taj ispitni rok. Redovnim ažuriranjem ispitnih lista studentu se omogućava prijavljivanje drugih ispita na koje ima pravo.