Jezične vježbe iz ruskoga jezika 2

Naziv kolegija: Jezične vježbe iz ruskoga jezika 2
Nositelj kolegija: Sanja Drljača Magić, v. lektor
Izvođači:

 

Sanja Drljača Magić, v. lektor

dr.sc. Marija Popović, vanjski suradnik

Ana Zalović, vanjski suradnik

ECTS  bodovi: 5
Jezik: ruski i hrvatski
Trajanje: jedan semestar (ljetni, 2. semestar)
Status kolegija: obavezni
Oblik nastave: 6 sati tjedno
Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 1
Ciljevi kolegija:

 

Cilj Jezičnih vježbi iz ruskoga jezika 2 je razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku, te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2  koja se može primijeniti u ograničenom broju situacija svakodnevne komunikacije.
Korištene metode:

 

 

 

Podučavanje, te usmeno i pismeno uvježbavanje leksičko-gramatičkog gradiva. U nastavi se koriste udžbenik i ozvučeni materijali. Usvajanje gradiva provjerava se usmeno i pismeno – pisanjem domaćih zadataka i sastavaka, a na satu pisanjem diktata.
Sadržaj kolegija:
1.      tjedan:

 

 

 

Lekcija 9: Как провести свободное время. Leksički materijal: Sport. Interesi. Hobi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. Gramatički materijal: Instrumental. Razgovorne konstrukcije: Izražavanje ocjene. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
2.      tjedan:

 

 

 

 

Lekcija 10: Планируем рабочий день. Leksički materijal: Dnevna rutina. Tipičan ruski i hrvatski obrok. Televizijski program. Gramatički materijal: Glagoli sa sufiksima –да-, –ста-, –зна-; –ова-/- ева. Konstrukcije s glagolima начинаться, продолжаться, кончаться. Razgovorne konstrukcije: Poziv, odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
3.      tjedan

 

 

 

 

Lekcija 11: По одёжке встречают, по уму провожают. Leksički materijal: Boje. Odjeća. Gramatički materijal: Genitiv množine imenica i pridjeva. Razgovorne konstrukcije: Kompliment, odgovor na kompliment. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.

 

4.      tjedan:

 

 

 

Lekcija 12: Поздравляем с праздником! Leksički materijal: Praznici. Običaji slavljenja Božića i Nove godine u Rusiji i Hrvatskoj. Čestitke i čestitanje. Gramatički materijal: Akuzativ množine imenica i pridjeva. Imperativ. Razgovorne konstrukcije: Za svečanim stolom. Zdravice. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
5.      tjedan:

 

Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 9-12. Kolokvij 1. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija.
6.      tjedan:

 

 

Lekcija 13: Портрет. Leksički materijal: Dob. Vanjština. Opis vanjštine. Gramatički materijal: Komparativ i superlativ pridjeva i priloga. Sadašnje vrijeme gl. быть (konstrukcije у кого есть кто, что / нет кого, чего). Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
7.      tjedan:

 

 

Lekcija 13: ПортретLeksički materijal: Karakterne osobine. Gramatički materijal: Složene rečenice s veznikom который, –ая, –ое, –ые. Neodređene zamjenice. Deklinacija imenica m. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled.  Razgovorne konstrukcije: Izražavanje suda, ocjene, karakteristike.
8.      tjedan:

 

 

 

Lekcija 14: Пешеходов надо любить. Leksički materijal: Javni prijevoz. Prijevozna sredstva. Razgovorne konstrukcije: Orijentacija u gradu. Gramatički materijal: Osnovni glagoli kretanja s prefiksima. Deklinacija imenica ž. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
9.      tjedan:

 

 

Lekcija 14: Пешеходов надо любитьGramatički materijalRedni brojevi u vremenskim konstrukcijama – ponavljanje. Superlativ pridjeva u konstrukcijama один из Uvod u pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
10. tjedan: Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 13-14. Kolokvij 2. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija.
11. tjedan:

 

Lekcija 15: Чемоданное настроение. Leksički materijal: Putovanja. Gramatički materijal:  Glagoli kretanja нести/ носить; вести/ водить; везти/возить; лететь/летать; плыть/плавать; бежать/бегать. Složene rečenice s veznicima потому что; поэтому; если (бы). Izražavanje vremenskih odnosa: upotreba prijedloga за – до; через – после.
12. tjedan:

 

 

Lekcija 15: Чемоданное настроение   Gramatički materijal: Deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama – pregled. Razgovorne konstrukcije: Služba informacija na kolodvoru i u zračnoj luci. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
13. tjedan:

 

Lekcija 16В новом домеLeksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: glagoli стоять, лежать, висеть; (по)ставить; положить/класть; повесить/вешать. Složene rečenice s veznikom чтобы.
14. tjedan:

 

 

Lekcija 16: В новом доме. Gramatički materijal: Upravni i neupravni govor. Razgovorne konstrukcije: Zahvala i odgovor na zahvalu. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
15. tjedan: Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 15-16. Kolokvij 3. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija.
Literatura
Obavezna literatura:         

 

Hrnjak, A. (2010) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra.

 

Dopunska literatura:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poljanec, R. F. (2013) Ruska gramatika za svakoga. Zagreb: Školska knjiga.

Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс.

Чернышов, С. И. (2003) Поехали! Санкт-Петербург: Златоуст.

Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст.

Mrežni izvori:

 

www.youlang.ru; www.teachrussian.org; www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youtube.com
Studentske obaveze:

 

Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje navedenih obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije.
Način ocjenjivanja:

 

Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem pismenih kolokvija. Završna ocjena na temelju ocjena kolokvija i evaluiranja rada studenata tijekom semestra.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.