Jezične vježbe iz ruskoga jezika 4

Naziv kolegija: Jezične vježbe iz ruskoga jezika 4

(modul čine: Jezične vježbe 4, Govorne vježbe 4 i Lektira 4)

Nositelji kolegija: dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor

Sanja Drljača Magić, v. lektor

Izvođači

 

dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor

Sanja Drljača Magić, v. lektor

dr. sc. Marija Popović, lektor

Ena Matacun, vanjski suradnik

ECTS  bodovi: 5
Jezik: ruski i hrvatski
Trajanje: jedan semestar (ljetni, 4. semestar)
Status kolegija: obavezni
Oblik nastave: 6 sati tjedno (2 sata JV4, 2 sata GV4, 2 sata L4)
Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3
Ciljevi kolegija: Cilj Jezičnih vježbi iz ruskoga jezika 4  je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnoga života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Sva tri dijela modula usmjerena su na razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1.
Korištene metode: JV4/GV4: Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. Power Point prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava. Priprema kraćih izlaganja na zadane i izabrane teme pojedinačno i u parovima ili grupama.

L4: Leksičko-gramatička obrada adaptiranih književnih i publicističkih tekstova.

Sadržaj kolegija:  
1.    tjedan: Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Генеалогическое древо. Семейные отношения.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Uvodno predavanje – upoznavanje s načinom rada

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Что такое воспитанный человек?  (Uvod u L4)

 
2.    tjedan:

 

 

 

 

 

Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Автобиография.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Сергей Есенин: биография и автобиография.

 
3.     tjedan

 

 

 

 

 

 

 

Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Где ты учишься? Студенческая жизнь.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema  —  Я о своей учёбе. Учёба.

 
4.    tjedan:

 

 

 

 

 

 

 

Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Русские студенты. Система образования в России.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema —  Российская система образования.

 
5.    tjedan:

 

 

 

Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Студенты подрабатывают.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema  — Я подрабатываю после занятий. Работа после учёбы + video: Как правильно искать работу?

 
6. tjedan:

 

 

 

 

 

Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Поиск работы. Как составить разюме?

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4:  Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema  — Я подрабатываю после занятий. Работа после учёбы + video: Как правильно искать работу?

 
7.  tjedan:

 

 

JV4/GV4: Ponavljanje i priprema za provjeru znanja. Pisana provjera znanja. Kolokvij 1.

L4: Pisana provjera znanja. Kolokvij 1.

 
8.    tjedan:

 

 

 

 

Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Увлечения.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Мои развлечения. Развлечения и увлечения.

 
9. tjedan: Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Театр. Кино. Книги.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema  — Русский балет.

 
10. tjedan: Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Пишем рецензии и отзывы.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema  — Чтение в России.

 
11. tjedan: Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Русские праздники. JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema —   Свадьба  + Праздники в России.

 
12. tjedan: Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Русские праздники.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema —   Свадьба  + Праздники в России.

 
13: tjedan: Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Как принимаем гостей? Этикет.

JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija.  Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Вас пригласили в гости.

 
14. tjedan: JV4/GV4: Ponavljanje i priprema za provjeru znanja.

L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Хорошие и плохие приметы.

 
15. tjedan: JV4/GV4: Pisana provjera znanja. Kolokvij 2.

L4: Pisana provjera znanja. Kolokvij 2.

 
Literatura  
Izbor iz: Александрова, А.С., Кузьмич, И.П., Мелентьева, Т.И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.

Аникина, М. Н. (2004) В Россию с любовью. Москва: Русский язык.

Антонова В., Нахабина М., Сафонова М., Толстых А. (2009) Дорога в Россию. Учебник русского языка (первый уровень): В1. Санкт-Петербург: Златоуст.

Головко, О. (2006) Вперёд! Пособие по русской разговорной речи. Москва: Русский язык. Курсы.

Миллер Л., Политова Л. (2011) Жили-были… 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст.

Одинцова, И. (2016) Что вы сказали? Санкт-Петербург: Златоуст.

Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для продолжающих А2-B2.  Budapest: Corvina.

Старовойтова, И. (2012) Русская лексика в заданиях и кроссвордах. Человек. Санкт-Петербург: Златоуст.

Чернышов, С., Чернышова, А. (2012) Поехали 2.II. Русский язык для взрослых. Базовый  курс. Санкт-Петербург: Златоуст.

 
Mrežni izvori: www.youlang.ru; www.teachrussian.org; www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youtube.com  
Studentske obaveze: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje navedenih obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije.  
Način ocjenjivanja: Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem pismenih kolokvija. Uvjet za izlazak na kolokvij je redovito izvršavanje studentskih obaveza.  
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.