Naziv kolegija: | Jezične vježbe iz ruskoga jezika 4
(modul čine: Jezične vježbe 4, Govorne vježbe 4 i Lektira 4) |
||
Nositelji kolegija: | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor
Sanja Drljača Magić, v. lektor |
||
Izvođači
|
dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor
Sanja Drljača Magić, v. lektor dr. sc. Marija Popović, lektor Ena Matacun, vanjski suradnik |
||
ECTS bodovi: | 5 | ||
Jezik: | ruski i hrvatski | ||
Trajanje: | jedan semestar (ljetni, 4. semestar) | ||
Status kolegija: | obavezni | ||
Oblik nastave: | 6 sati tjedno (2 sata JV4, 2 sata GV4, 2 sata L4) | ||
Uvjeti za upis kolegija: | položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3 | ||
Ciljevi kolegija: | Cilj Jezičnih vježbi iz ruskoga jezika 4 je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnoga života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Sva tri dijela modula usmjerena su na razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1. | ||
Korištene metode: | JV4/GV4: Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. Power Point prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava. Priprema kraćih izlaganja na zadane i izabrane teme pojedinačno i u parovima ili grupama.
L4: Leksičko-gramatička obrada adaptiranih književnih i publicističkih tekstova. |
||
Sadržaj kolegija: | |||
1. tjedan: | Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Генеалогическое древо. Семейные отношения.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Uvodno predavanje – upoznavanje s načinom rada L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Что такое воспитанный человек? (Uvod u L4) |
||
2. tjedan:
|
Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Автобиография.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Сергей Есенин: биография и автобиография. |
||
3. tjedan
|
Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Где ты учишься? Студенческая жизнь.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Я о своей учёбе. Учёба. |
||
4. tjedan:
|
Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Русские студенты. Система образования в России.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Российская система образования. |
||
5. tjedan:
|
Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Студенты подрабатывают.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Я подрабатываю после занятий. Работа после учёбы + video: Как правильно искать работу? |
||
6. tjedan:
|
Tema 1: Автопортрет студента. Podtema: Поиск работы. Как составить разюме?
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Я подрабатываю после занятий. Работа после учёбы + video: Как правильно искать работу? |
||
7. tjedan:
|
JV4/GV4: Ponavljanje i priprema za provjeru znanja. Pisana provjera znanja. Kolokvij 1.
L4: Pisana provjera znanja. Kolokvij 1. |
||
8. tjedan:
|
Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Увлечения.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Мои развлечения. Развлечения и увлечения. |
||
9. tjedan: | Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Театр. Кино. Книги.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Русский балет. |
||
10. tjedan: | Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Пишем рецензии и отзывы.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Чтение в России. |
||
11. tjedan: | Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Русские праздники. JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti.
L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Свадьба + Праздники в России. |
||
12. tjedan: | Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Русские праздники.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Свадьба + Праздники в России. |
||
13: tjedan: | Tema 2: Свободное время и досуг. Podtema: Как принимаем гостей? Этикет.
JV4/GV: Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Вас пригласили в гости. |
||
14. tjedan: | JV4/GV4: Ponavljanje i priprema za provjeru znanja.
L4: Rad na odabranim adaptiranim književnim i publicističkim tekstovima u okvirima obrađivanih tema — Хорошие и плохие приметы. |
||
15. tjedan: | JV4/GV4: Pisana provjera znanja. Kolokvij 2.
L4: Pisana provjera znanja. Kolokvij 2. |
||
Literatura | |||
Izbor iz: | Александрова, А.С., Кузьмич, И.П., Мелентьева, Т.И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.
Аникина, М. Н. (2004) В Россию с любовью. Москва: Русский язык. Антонова В., Нахабина М., Сафонова М., Толстых А. (2009) Дорога в Россию. Учебник русского языка (первый уровень): В1. Санкт-Петербург: Златоуст. Головко, О. (2006) Вперёд! Пособие по русской разговорной речи. Москва: Русский язык. Курсы. Миллер Л., Политова Л. (2011) Жили-были… 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст. Одинцова, И. (2016) Что вы сказали? Санкт-Петербург: Златоуст. Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для продолжающих А2-B2. Budapest: Corvina. Старовойтова, И. (2012) Русская лексика в заданиях и кроссвордах. Человек. Санкт-Петербург: Златоуст. Чернышов, С., Чернышова, А. (2012) Поехали 2.II. Русский язык для взрослых. Базовый курс. Санкт-Петербург: Златоуст. |
||
Mrežni izvori: | www.youlang.ru; www.teachrussian.org; www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youtube.com | ||
Studentske obaveze: | Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje navedenih obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije. | ||
Način ocjenjivanja: | Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem pismenih kolokvija. Uvjet za izlazak na kolokvij je redovito izvršavanje studentskih obaveza. | ||
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: | Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.
|
||