dr. sc. Etami Borjan, doc.

Dr. sc. Etami Borjan zaposlena je kao viša asistentica na Filozofskom fakultetu u Zagrebu gdje održava nastavu iz filmoloških kolegija na Doktorskom studiju književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture i na Odsjeku za talijanistiku. Nakon završenog studija talijanistike, anglistike i luzitanistike na Sveučilištu u Zagrebu, magistrirala je filmologiju na Sveučilištu La Sapienza u Rimu s radom na temu dokumentarnog filma. Doktorirala je filmologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu s temom o etnografskom filmu. Tijekom studija boravila je na nekoliko stranih sveučilišta (Università di Trento, Università per Stranieri di Siena, Università Cattolica di Milano, Università Bocconi di Milano, Università di Reggio Calabria, Università La Sapienza) kao stipendistica Ministarstva vanjskih poslova Republike Italije, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatska i Hrvatske zaklade za znanost, gdje je uz istraživanje pohađala kolegije iz filma, kazališta, medija i kulturalnih studija. U akademskoj godini 2009/2010 boravila je na istraživačkoj stipendiji kao Fulbright Visiting Scholar na New York Universityu. Objavila je znanstvene radove iz područja etnografskog, dokumentarnog, talijanskog, autohtonog i post-jugoslavenskog filma na engleskom, talijanskom i hrvatskom jeziku. Objavila je knjigu Drugi na filmu: etnografski film i autohtono filmsko stvaralaštvo. Izlagala je radove iz područja filmologije na međunarodnim konferencijama (Harvard i Brown University, University of Auckland, University of Otago, St John’s University, New York University, State University of New York, Montclair University, UK Society of Italian Studies, University of Exeter, University College Cork, Society for Cinema and Media Studies, Modern Language Association, Visible Evidence, Nomadikon i drugi). Kao član Međunarodne filmske federacije sudjelovala je u međunarodnim filmskim projektima u Aziji i jugoistočnoj Europi te je bila pozvana kao član žirija na međunarodnim filmskim festivalima. Od 2002. godine surađuje s Međunarodnom filmskom federacijom, Talijanskim filmskim savezom i Hrvatskim filmskim savezom u organizaciji filmskih festivala i smotri.

 

Izabrana bibliografija:

Knjige/Books:

Borjan, E. (2013). Drugi na filmu: etnografski film i autohtono filmsko stvaralaštvo (Others On Screen: Ethnographic Film and Indigenous Filmmaking). Zagreb:

Hrvatski filmski savez.

Poglavlja u knjizi/Book chapters:

Borjan, E. (2012). Magic and Popular Religion: Symbolic Tools for Empowering the Subalterns. In P. Basu (Ed.), Modern Social Thinkers (pp. 265-283). Kolkata: Setu Pkarashani.

Borjan, E. (2011). New tendencies in postwar cinemas of the former Yugoslav countries. In A. D’Alessandri, A. Pitassio (Eds.), Dopo la pioggia, gli stati della ex Jugoslavia e l’Albania (1991-2011) (pp. 363-378). Lecce: Argo.

Borjan, E.; Roić, S. (2010). Il cinema in aula: esigenze del corso di filmologia nel curriculum triennale (Methodologies of Teaching Cinema). In F. Šuran, E. D. Olujić, R. S. Jurić (Eds.), Problematiche e prospettive della lingua e della cultura italiana in una società in trasformazione (pp. 285-295). Pula: DSLI.

Borjan, E. Radical Neorealism in Postwar Italian Cinema: Rethinking Cesare Zavattini’s Poetics of Objectivity”. In S. Grujičić (Ed.). Visual and Verbal Intersections. Cambridge: Cambridge University Press. (u postupku objavljivanja/forthcoming)

Znanstveni članci/Journal articles:

Borjan, E. (2013). Semiotičko-genološki pristup „prirodi“ dokumentarnog filma (Semiotics  and Documentary Cinema). Croatian Film Chronicle, 72/73, 15-25.

Borjan, E. (2013). Rethinking the Traditional in Ethnographic Film: Representation, Ethics and Indigeneity. Ethnological Forum, 43, 3-8, 21-30, 44-48.

Borjan, E. (2012). Margina kao fokus u radovima Dine Iordanove (Margin as Focus in the Works of Dina Iordanova). Croatian Film Chronicle, 72, 7-16.

Borjan, E. (2012). Magija i religija u djelima Ernesta De Martina: pogansko-katolički sinkretizam u religijskim tradicijama južne Italije (Magic and Religion in the Works of Ernesto De Martino: Syncretism of Paganism and Catholicism in Religious Practices of Southern Italy). Ethnological Forum, 41, 113-136.

Borjan, E. (2011). Etnografski film kao politički čin: imperativ ili utopija? (Etnographic Film as a Political Act: Imperative or Utopia?). Up and Underground, 19/20, 41-51.

Borjan, E., Stanić, K. (2010). Dalla parola all’immagine: „Io non ho paura” (From Text to Screen: „Io non ho paura“, by Gabriele Salvatores”). La Battana, 175, 145-159.

Borjan, E. (2009). Cultura e identità nazionale nelle nuove cinematografie jugoslave (Culture and National Identity in New Post-Yugoslav Cinemas). Europa Orientalis, 28, 179-220.

Borjan, E. (2006). Il cinema secondo Pirandello (Pirandello and Cinema). In A. Marini, J. Špička, L. Kováčová (Eds.), Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 88, Romanica Olomucensia XVI (pp. 161-169). Olomouc: University of Olomouc Press.

Borjan, E. Dokumentaristički opus Vittoria De Sete: između etnografije i klasičnog dokumentarizma (Documentary Cinema of Vittorio De Seta: Between Ethnography and Classical Documentarism). Croatian Film Chronicle. (u postupku objavljivanja/forthcoming)