Filozofski fakultet  >  Odsjek za anglistiku > Syllabus


SYLLABUS

Naziv kolegija: Etika i estetika britanskoga i irskoga modernizma

dr. sc. Ljiljana Ina GJURGJAN, redoviti profesor

Naziv kolegija: Etika i estetika britanskoga i irskoga modernizma

7./9. semestar

Jezik: engleski

Trajanje:1 semestar, zimski

Status: izborni

Oblik nastave: 1 sat predavanja i 2 sat seminara tjedno

Uvjeti: Upisan 7./9. semestar

 


Ispit: Kontinuirano praćenje. Tijekom seminara studenti/ce trebaju izraditi jedan seminarski rad te ga prezentirati na satu. Rad u seminaru, seminarski rad te dva kolokvija konstitutivni su dio završne ocjene. Svi dijelovi ocjene moraju biti pozitivni da bi student/ica dobio/la zaključnu ocjenu.

Sadržaj: Na odabranom korpusu modernističkih tekstova analizirat ćemo osobine i tematiku modernizma. U završnom dijelu seminara usporedit ćemo modernizam s nekim djelima kasnijega razdoblja. – Audenovom pjesmom «U sjećanje na W. B. Yeatsa», Cunninghamovim romanom Sati i pripovijetkom iz Barnesove zbirke pripovijedaka Stol od četurnovine»

Cilj: Cilj kolegija je problemski pristupiti razdoblju modernizma. Uz upoznavanje dijela kanona britanskoga i irskoga modernizma, u kolegiju će se raspraviti i temeljna pitanja o ulozi književnosti. ali i njezinoj ulozi u  artikulaciji osobnoga i nacionalnoga identiteta u tom razdoblju. U kolegiju ćemo se također upoznati s relevantnim kritičkim metodama za promišljanje modernizma (psihoanalitička, poststrukturalistička, feministička, postkolonijalna/kulturološka kritika).

  1. tjedan. Uvod Karakteristike modernizma, razgraničenje pojmova dekadentizam, esteticizam, impresionizam, modernizam, modernitet, avangarda. Filozofske pretpostavke modernizma (Mach, Bergson, Nietzsche, Freud)
  2. tjedan. Esteticizam i dekadentizam W.B. Yeats: «Saling to Byzantium»,  Oscar Wilde: The Picture of Dorain Gray (ulomak),  
  3. tjedan. Estetizacija nasilja W.B. Yeats: Cathleen ni Houlihan, «Easter 1916», Roland Barthes: Mythologies (ulomak),  
  4. tjedan. Modernistički antijunak: T.S. Eliot: «The  Love Song of  J. Alfred  Prufrock», James Joyce: «Counterparts», Ulysses (odabrane scene iz filma)
  5. tjedan. S. Beckett: Waiting for Godot: (ulomci)   
  6. tjedan. Modernistički subjektivizam: Joseph Conrad: Heart of Darkness,  analiza eseja  Ian Watt: “Conrad in the Nineteenth Century”,  V. Woolf: Mrs. Dalloway (film)
  7. tjedan Modernistički subjektivizam/nast. V. Woolf: To the Lighthouse Analiza eseja Erich Auerbach: “Smeđa čarapa” ili (u: E. Auerbach: Mimesis: Prikazivanje stvarnosti u zapadnoj književnosti) Bonnie Kime Scott: “Digging out Mrs. Dalloway” (u: B. K. Scott: Refiguring Modernism, vol. 2:  Postmodern Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes)
  8. tjedan. nastavak MIDTERM PAPER
  9. tjedan. Postkolinijalna kritika: Joyce, «Counterparts», «Eveline» (konstrukcija identiteta  u kolonijalnim uvjetima- Mullin), eseji Chinua Achebea i  Edwarda  Saida o  Heart of Darkness (u: A Practical Reader in Contemporary Literary Theory, Edited by P. Brooker and P. Widdowson) Chapter 4: Conrad: The Presentation of Narrative (u: Edward W. Said: The World, the Text, and the Critic)
  10. tjedan. Feminističko čitanje romana V. Woolf's: To the Lighthouse. Analiza eseja  Bonnie Kime Scott: “Digging out Mrs. Dalloway” (u: B. K. Scott: Refiguring Modernism, vol. 2:  Postmodern Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes)
  11. tjedan.  Psihoanalitičko čitanje To the Lighthouse (the Oedipal complex)
  12. tjedan. Postmodernistička reinskripcija Mrs. Dalloway: Michael Cunningham: The Hours
  13. W. H. Auden: «In Memory of W. B. Yeats», Julian Barnes: from «The Lemon Table»
  14. Rezervno vrijeme za nadoknade ili daljnje razgovore o temama prema izboru studenata
  15. END TERM PAPER

 

Popis literature:

OBVEZATNA

A Reader – dostupan za fotokopiranje u fotokopiraonici Fakulteta pod nazivom Prof. Gjurgjan,  Britanski modernizam 2009/10)

Joseph Conrad Heart of Darkness,

James Joyce A Portrait o the Artist as a Young Man, Ulysses (selected pages),

Virginia Woolf , To the Lighthouse Misses Dalloway (optional)

 

SEKUNDARNA:

Chapter 6: Joseph Conrad: Heart of Darkness (u: A Practical Reader in Contemporary Literary Theory, Edited by P. Brooker and P. Widdowson)

Chapter 4: Conrad: The Presentation of Narrative (u: Edward W. Said: The World, the Text, and the Critic)

Impressionism (u: Ian Watt: Conrad in the Nineteenth Century)

Ivo Vidan: Punina trenutka u struji svijesti (u: Virginia Woolf: Gospođa Dalloway (preveo Mate Maras))

Virginia Woolf: From “Byron and Mr. Briggs” (u: The Gender of Modernism: A Critical Anthology, edited by Bonnie Kime Scott)

Erich Auerbach: Smeđa čarapa ili (u: E. Auerbach: Mimesis: Prikazivanje stvarnosti u zapadnoj književnosti ili engl. prijevod )

Bonnie Kime Scott: Digging out Mrs. Dalloway (u: B. K. Scott: Refiguring Modernism, vol. 2:  Postmodern Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes)

Ban Wang: “I” on the Run: Crisis of Identity in Mrs. Dalloway (u: Modern Fiction Studies, Vol. 38, no. 1)

Declan Kiberd: Inventing Ireland: The Literature of the Modern Nation, London: Vintage, 1996

Margot Norris: “Stephen Dedalus, Oscar Wilde, and the Art of Lying” u Joyce’s Web, Austen: U. of Texas Press, 1992.