Talijanski jezik za akademske potrebe 3

line1tan

  
OPĆE INFORMACIJE
Nositelj predmetadr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica
Naziv predmetaTalijanski jezik za akademske potrebe 3
Suradnici
Studijski programpreddiplomski / diplomski
Status predmetaobvezni
Bodovna vrijednost (ECTS)2 ECTS
Način izvođenja nastave30V + e-učenje
OPIS PREDMETA
Ciljevi predmetaUsvajanje i razvijanje leksičkih i gramatičkih struktura. Primjenjivanje tih struktura u svladavanju prvih tehnika pisanja sažetaka odlomaka iz predloženog stručnog teksta. Usvajanje osnovnih tehnika čitanja i razumijevanja teksta uz stupnjevito širenje vokabulara općeg jezika i jezika struke. Razvijanje vještine govorenja i upoznavanje sa tehnikama izlaganja na zadanu temu.
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosiKoristiti strani jezik u stručnoj komunikaciji
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Upute za upotrebu rječnika, vrste rječnika, objašnjenje rječničkih simbola i pojmova, popis kratica. Upoznavanje sa obvezatnom i izbornom literaturom. Kraća domaća zadaća kao oblik prethodno stečenog znanja.

2. nastavna jedinica:
Upoznavanje sa dosad stečenim znanjem studenata kroz čitanje teksta iz svakodnevne situacije, Provjera leksičkih i gramatičkih znanja kroz predloženi tekst u vidu čitanja, razumijevanja, dijaloga, vježbi i zadataka. Test di controllo.

3. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Direktne zamjenice, provjera netom obrađene gramatičke i leksičke jedinice kroz predložene vježbe i zadatke. Upute za pripremu prve domaće zadaće.

4. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje direktnih zamjenica u tekstovima sa dosad obrađenim glagolskim vremenima. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći, dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i utvrđivanje obrađene gramatičke jedinice.

5. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Direktne zamjenice u prošlom vremenu. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Poticanje studenata na dijalog na teme ponuđenih kratkih tekstova. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

6. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Utvrđivanje obrađene gramatičke jedinice. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Poticanje studenata na konverzaciju upotrebom novoobrađene gramatičke jedinice. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

7. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Indirektne zamjenice, rad na dodatno ponuđenom kraćem tekstu izvedenom iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticanja na usmeno izražavanje. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

8. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Kraći prijevod kao vid vježbe obrađenih zamjenica, detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji uz usvajanje novog vokabulara. Prijedlog ilustracije kao teme za kraći pismeni domaći sastav kao vid provjere funkcioniranja slaganja vremena u tekstu. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

9. nastavna jedinica:
Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja, provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, poticanje studenata na diskusiju i dijaloge dijeljenjem u manje grupe suprotstavljenog mišljenja. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći.

10. nastavna jedinica:
Vježba ponavljanja prepozicija. Šira analiza teksta, traženje općih elemenata i zaključivanje na osnovu njih. Organizacija teksta, naslov, uvod, bilješke, ilustracije, raspored odlomaka, podnaslovi, ključne riječi. Prijedlog kratkog teksta za čitanje i širu analizu kao domaći zadatak.

11. nastavna jedinica:
Obrada kombiniranih zamjenica (indirektne + direktne zamjenice). Analiza odlomka teksta iz ponuđene dodatne literature. Kraći prijevod kao vježba za upotrebu obrađenih zamjenica. Pisanje sažetka odlomka prema netom obrađenim uputama. Prijedlog odlomka iz novoponuđenog teksta iz dodatne literature kao pokušaj vlastite analize za domaću zadaću.

12. nastavna jedinica:
Provjera domaće zadaće, analiza i diskusija predloženih varijanti domaćih zadaća. Novoponuđeni kraći stručni tekst iz dodatne literature kao poticaj za uočavanje dosad obrađenih gramatičkih problema. Kraći zadatak prepozicija.

13. nastavna jedinica:
Podjela studenata u grupe sa ciljem analize i pisanja sažetaka kratkog stručnog teksta uz isticanje ključnih ideja vodilja. Kraći prijevod, prezentacija dijaloga. Prijedlog i obrada teksta po ponuđenim uputama za domaću zadaću.

14. nastavna jedinica:
Obrada prethodno zadane domaće zadaće kroz podjelu studenata u grupe sa ciljem analize i pisanja sažetaka kratkog stručnog teksta uz isticanje ključnih ideja vodilja. Ponavljanje putem konverzacije na ponuđene teme.

15. nastavna jedinica:
Ponavljanje stečenog znanja i vještina kroz pregled već obrađenih tekstova kao priprema za semestralnu provjeru znanja.
Vrste izvođenja nastave: vježbe
Obveze studenataRedovno pohađanje nastave, pisanje domaćih zadaća (najmanje 5 u semestru), kolokvij.
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija)1) Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma
2) Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore
3) Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze
4) Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze
5) Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma
6) Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa)1) dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga
2) Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma
3) Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998.
4) Vježbe i materijali sa Internetskih stranica.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija