South-East Europe Textbook Network

States and Regions

Transregional Projects



(return to home page)

Transregional Projects

Southeast European Joint History Project

Teaching sensitive and controversial issues in the history of South East Europe

Radionica II:
Teaching Cyprus: in search of tolerance and understanding

Radionica II - Teaching Cyprus: in search of tolerance and understanding (Pyla, Cipar, 28.-29. veljace 2000.) okupila je sudionike iz Cipra. Grcke i Turske te predstavnike Vijeca Europe.

Ciljevi radionice:

1. Kako su dvije ciparske zajednice uzajamno prikazane u ciparskim udžbenicima povijesti u odnosu na njihovu zajednicku i/ ili konfliktnu prošlost?
2. Kako je Cipar prikazan u grckim i turskim udžbenicima i koje je njegovo mjesto u okviru grcko-turskih odnosa kroz povijest?
3. Koje su mogucnosti revidiranog pogleda na zajednicku prošlost za dvije ciparske zajednice te za Grcku i Tursku?
Pitanja na koja su odgovarali sudionici radionice: Opce informacije
1.1 U kojim se razredima uci povijest?
1.2 Koliko sati tjedno? Koja se povijesna razdoblja poucavaju u pojedinom razredu?
1.3 Poucava li se osim nacionalne povijesti i neka druga povijest?
1.4 Koji su omjeri izmedu nacionalne, balkanske, europske i svjetske povijesti?
1.5 Kakav je sustav autorizacije, publikacije i distribucije udžbenika?
Analiza udžbenika povijesti
2.1 Koliko je stranica posveceno povijesti Cipra, Grcke i Turske u vašim udžbenicima povijesti?
2.2 Koje su karte i ilustracije koje se odnose na povijest Cipra ukljucene u udžbenike? Koje su karte i ilustracije koje se odnose na povijesti Grcke i/ ili Turske ukljucene u ciparske udžbenike?
2.3 U kojim se povijesnim razdobljima Cipar spominje? U kojem je opsegu povijest Cipra povezana s poviješcu "domovine"? Je li povijest Cipra prikazana odvojeno ili cini dio grcke i/ ili turske nacionalne povijesti?
2.4 Spominje li se ili pretpostavlja "ciparski identitet"?
2.5 Kako su u povijesti Cipra prikazana razlicita povijesna razdoblja (npr. prapovijest, antika, rimsko, bizantsko, osmansko i britansko razdoblje, itd.)? Kako su ta razdoblja prikazana s "etnickog" stanovišta?
2.6 Kako su prikazani slijedeci dogadaji:
  • osmansko osvajanje Cipra (1571.)
  • britanska vladavina (od 1878. nadalje)
  • podjela otoka 1974. godine
  • 2.7 Na koji su nacin kršcanstvo i islam povezani sa poviješcu Cipra? Kakav je odnos vjerskih identiteta prema nacionalnim i etnickim identitetima?
    2.8 Kako je prikazan grcko-turski sukob na Cipru? Je li ukljucen u širi splet grcko-turskih odnosa?
    2.9 Kako je prikazana "druga strana"? Koja je "povijesna uloga" koju je odigrao "drugi"? U kojem su opsegu problemi i pritužbe "druge strane" spomenuti u udžbenicima? Ima li slucajeva u kojima su spomenute greške, nedostaci i "nepravedni postupci" "naše" strane?
    2.10 Koja se uloga pridaje "svijetu", "Europi" itd. u vezi s ciparskim pitanjem?

    contact