Procjenjivanje znanja na daljinu

09/06/2020 By msimunec

Mnogi nastavnici su se u ovim izvanrednim okolnostima izazvanima epidemijom našli suočeni s izazovom stvaranja novog načina ocjenjivanja. Slijedi kratki pregled načina na koji možete osigurati, što je više moguće, da je online procjena znanja koju planirate primijeniti pristupačna svim studentima:

  • Prvo i ključno, proučite fakultetske alate i resurse koji su već sada dostupni u virtualnom okruženju, te se preporučuju za ispitivanje znanja na daljinu. Više o tome možete saznati na stranicama Centra za potporu e-učenju
  •  Otvoreno pristupite studentima i omogućite im da mogu s vama podijeliti svoje zabrinutosti oko bilo koje predložene alternativne metode procjene znanja (osobito kada je u pitanju pristupačnost te metode), te budite dostupni kako biste, u tom slučaju, mogli komunicirati.
  • Ako se javi problem u vezi pristupačnosti, obratite se nama kako bismo zajednički pronašli najbolji način ispitivanja. Studentima dajte do znanja da dajete sve od sebe u ovoj izvanrednoj situaciji, kako ste svjesni da  vjerojatno nećete uspjeti napraviti sve savršeno, ali da ste ih spremni saslušati i odgovoriti na pitanja koja ih muče.
  • Studentima ponudite izbor u tome kako postići ishode učenja prema principima  Univerzalnog Dizajna za Učenje  npr. izborom između pismenog rada, pripreme video ili audio prezentacije. Na taj način će se postići jednakost za sve studente s invaliditetom i jamčiti svim studentima da imaju više mogućnosti ako se susretnu s tehničkim problemom ili problemom pristupačnosti s određenim formatom.
  • Gdje je moguće, pripremite i omogućite studentima na uvid primjerak zadatka za bilo koju alternativnu metodu procjene znanja koju razvijate, kako bi si mogli predočiti što se od njih očekuje.
  • Kako bi podržali studente u odabiru metode procjene znanja i predaji kvalitetnog rada, podsjetite ih da se prethodno dobro upoznaju sa smjernicama za korištenje alata za ispitivanje. Ako je moguće, omogućite im probnu demonstraciju alata koji ste odlučili koristiti.
  • Kada dijelite ispitne materijale, pobrinite se za to da su dokumenti u pristupačnom formatu te da su primijenjeni osnovni principi digitalne pristupačnosti, npr., koristite serif fontove, naslove, dobar kontrast boja, te dodajte tekstualni opis za slike. Ovdje pogledajte više detalja u vezi kreiranja pristupačnih dokumenata. Koristite Word dokumente umjesto PDF dokumenata kada je moguće zbog toga što su pristupačniji i dopuštaju studentima da si sami prilagode dokument (npr., fontovi, boje, korištenje čitača ekrana).
  • Budite svjesni toga da je vremenski ograničen online test veoma problematičan za mnoge studente s invaliditetom. Ako koristite ovu metodu, napomenite to studentima kako bi na vrijeme mogli primijeniti eventualne prilagodbe (npr.produljenje vremena) za one studente s invaliditetom koji to imaju odobreno od strane Ureda za SSI. Ako platforma nije pristupačna a studenti traže korištenje pomoćne tehnologije,  jedino pravedno rješenje bilo bi ponuditi studentu/ima alternativni način ocjenjivanja.
  • Pokušajte pružiti studentima prilike u kojima se međusobno podupiru u pripremanju, razmatranju, razvijanju i rješavanju zadataka. Omogućite studentima da se povežu i podupiru jedni druge u online okruženju pomoću diskusijskih foruma, virtualnim soba i vršnjačkih grupa podrške.
  • Upamtite da jednakost kod ocjenjivanja ne znači da kriteriji i zadaci moraju biti isti za svaki oblik ocjenjivanja, oni mogu biti drugačiji, ali moraju biti pravedni.

 

Izvori:

National Forum for the Enhancement of Teaching and Learning in Higher Education, “10 Ways to Ensure Online Assessment is Accessible and Inclusive,” in teachingandlearning.ie, Published March 24, 2020, Last Accessed May 5, 2020, https://www.teachingandlearning.ie/resource/10-ways-to-ensure-online-assessment-is-accessible-and-inclusive/