Piše: Darko Šavija iz Banje Luke
Očigledno, mnogi su čuli za Referendum u Hrvatskoj. Građani BiH čuli su za Referendum. Međutim, primjećuje se opća nezainteresiranost za samo događanje.
Očigledno, nije ih previše zanimao. Nezainteresiranost koja se mogla primijetiti tijekom priprema za sam Referendum i tijekom čitave propagande nastavila se i po završetku Referenduma. Rezultati jednostavno nisu izazvali nikakvu reakciju u onome što bi se moglo nazvati širom javnošću BiH.
Očigledno, ne shvaćaju da postoje ista pitanja i problemi i u našoj državi.
Promatrajući nezainteresiranost stanovništva BiH za pitanje Referenduma susjedne države, kao i za rezultate istog, nameće se zaključak da stanovništvo BiH ili ne želi ili ne može (ne posjeduje sposobnost) poistovjetiti se sa problemima susjeda, pa makar i preko uviđanja da, nesumnjivo, i naše društvo dijeli slične probleme.
Očigledno, nije im stalo, sve i ako shvaćaju problem kao zajednički.
Reakcija šire javnosti (neakademskih krugova) je izostala, a uzevši u obzir da su informacije ipak dospijevale do njih, zaključujem da javnosti jednostavno nije stalo do spomenute problematike.
I tako, sa nimalo čuđenja i podosta žalosti zbog letargičnog stanja društva, uviđam da je pitanje jedne grupe građana u BiH potpuno zanemareno.
Zanemarivanje pitanja prava LGBTQ populacije u BiH nije nimalo čudno, ali to zanemarivanje se izražava na čudne načine, možda čak i jedinstvene.
.
Elem, o čemu je riječ?
U državi u kojoj je najvažnija stvar nacionalna, vjerska i politička opredijeljenost, pa onda apsolutno sve ostalo, događa se jedan čudan fenomen – LGBTQ populacija postaje savršeno integrirana u političke sisteme, i to na taj način (i samo tako) što se stvara jedan sasvim novi identitet LGBTQ populacije, koji jedino kao takav u BiH trenutno postoji i može postojati.
Na što točno mislim pokazat ću u sljedećem primjeru:
Jedan pripadnik, primjerice, Q populacije ne ostvaruje svoja društvena prava kao pripadnik Q populacije. To što je pripadnik Q populacije sasvim je nevažno dok god ne izrazi svoju nacionalnu pripadnost.
Kako bi ostvario svoja društvena prava, pripadnik Q populacije izražava svoju nacionalnu pripadnost (npr. „S“) nakon čega postaje „S-Q“.
Kako bi još bolje ostvario svoja društvena prava, pripadniku „S-Q“ populacije nameće se i stranačko opredjeljivanje (npr. „NSP“), nakon čega on postaje „NSP-S-Q“.
Nerijetko je neophodno i vjersko opredjeljenje (npr. M), pa pripadnik Q populacije na kraju postaje „NSP-S-M-Q“.
U tom trenutku pripadnost Q populaciji ostavljena je na zadnjem mjestu, u velikoj mjeri zatrpana je prethodnim i postala je nepostojećom.
Rečeno simboličko-narodnim jezikom – „s“ boli „q“ što je on Q, čak i otvoreno može biti Q, dok god je i „NSP-S-M“, a ako nije „NSP-S-M“, opet ih boli „q“ jer je u tom slučaju po društvenom statusu ništa!
Naravno, u BiH i svi ostali (oni koji nisu pripadnici LGBTQ populacije) na isti način ostvaruju (i jedino tako mogu ostvariti) svoja prava!
I tako se na jedan čudan i izopačen način može reći da je LGBTQ populacija u BiH sasvim ravnopravna sa ostatkom stanovništva, pa je i prilično jasno zašto nema velikog interesa za susjedni referendum.
Jer, što će nama Referendum, mi nemamo Q populaciju, mi imamo samo „NSP-S-M“ i to nam je jedino i bitno, a Referendum nije bio popraćen u nekom značajnijem smislu, s obzirom na to da se nije ticao „NSP-S-M“, već samo unaprijed spomenutg, zatrpanog Q, Q koji, ukoliko nije „NSP-S-M“, ni ne može izazvati bilo kakav interes!
______________________________
Tekst je prevela i prilagodila hrvatskom standardnom jeziku Paula Jurić. Tekst na izvornom jeziku možete preuzeti ovdje: Pripadnost, Referendum i logička sintaksa
1,991 total views, 1 views today