Slovenski povijesni roman u južnoslavenskom kontekstu

Naziv predmetnog područja: Poetika žanra
Nositelj: dr. sc. Ivana Latković, izv. prof.
ECTS-bodovi: 4
Jezik: hrvatski
Trajanje: jedan semestar (ljetni)
Status: izborni
Oblik nastave: 1P / 1S
Uvjeti za upis kolegija: upisan diplomski studij
Cilj kolegija: Kolegij ima za cilj uputiti studente u žanrovske inovacije tradicionalnoga povijesnog romana od sedamdesetih godina 20. stoljeća naovamo. Studenti imaju mogućnost stjecanja osnovnog znanja o strukturnim, tematskim i idejnim inovacijama toga žanra kao reprezentativnog dijela, prije svega, suvremene slovenske romaneskne produkcije, ali i o njegovoj kontekstualizaciji u šire južnoslavenske i europske okvire. Upućivanjem na temeljnu teoretsku literaturu, kao i na reprezentativne primjere iz romaneskne prakse, studentima se olakšava kritičko ovladavanje korpusa suvremene slovenske književnosti i njegovo kontekstualiziranje.
Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegij je prije svega namijenjen studentima diplomskog studija južne slavistike (oba usmjerenja), ujedno je i izborni kolegij studentima srodnih diplomskih studija Filozofskoga fakulteta.
Korištene metode: Posebna se pažnja posvećuje problemima interpretacije tekstova zbog čega će naglasak biti na kritičkim čitanjima i samostalnim analizama studenata u obliku seminara i izlaganja, kao i na (južnoslavenskoj i široj) kontekstualizaciji povijesnog romana, te u skladu s time i na propitivanju mogućnosti njihovih poredbenih analiza i međutekstualnih relacija.
Sadržaj kolegija: Kolegij obuhvaća analitički prikaz različitih segmenata revidiranja i inoviranja tradicionalne forme povijesnoga romana od sedamdesetih godina 20. stoljeća naovamo. S primarnim interesom na slovenskom povijesnom romanu i prema dogovoru sa studentima te njihovom interesu, u kolegiju će se kroz njegovu kontekstualizaciju u šire južnoslavenske okvire ponuditi svojevrsna sinteza temeljnih tematskih i idejnih preokupacija suvremenih varijanti toga žanra.
Način polaganja ispita: Usmeni ispit
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Redovito izvršavanje tjednih obaveza (čitanje zadanih tekstova) i, prema dogovoru, pojedinačna ili grupna prezentacija teme ili teksta u samom kolegiju.